mandag 27. april 2009

Ting gikk ikke vår vei denne gang.

Var i banken, kom nettopp hjem. Vi fikk da altså ikke lån - ennå. Han mente at sånn vi hadde det nå så hadde vi sittet igjen med så å si ingenting, kanskje minus hver mnd.. Så ingen hus på oss!
***
Men det var en trøst at vi fikk komme tilbake i høst allerede og høre igjen, for da skal jeg nemlig ha meg jobb, så om alt går min vei og jeg får en fulltidsjobb til høsten så kunne vi kanskje få lån da, for da vet han mer hvor mye vi har i mnd. Sånn som det er nå så bor jo jeg og Fehim ikke sammen og jeg har alenemamma penger. Om vi hadde kjøpt hus NÅ så hadde jeg jo mista de pengene, og da hatt null inntekt frem til jeg fikk jobb, og da hadde ikke vi hatt penger nok til å betale lånet og alt annet som kommer med et hus. Og da kunne vi bare drømt om å reise på ferie i år, sånn som planen var. Det hadde vi ihvertfall ikke hatt råd til. Skjønner jo det.
***
Så det han ville var da at vi skulle prøve å spare litt de neste mnd, sette opp et budsjett skjema som jeg fikk med ham, der jeg skriver ned hver mnd hvor mye vi bruker på forskjellige ting. Han fikk vite litt muntlig hvor mye vi bruker på mat/drikke, klær, telefon osv. Det hørtes ikke så verst ut sa han. Så om vi klarer å spare litt, + at jeg får meg fulltidsjobb, ja da kunne vi komme tilbake og søke på nytt :) Han sa også at markedet der vi ville ha hus kom til å stige nå etterhvert, for det er flere som "vokser" ut av 2roms husa sine og vil flytte + det er etterspørsel på hus med flere enn 2 soverom, så det blir bygd en del etterhvert utover høsten og vinteren :)
***
Jaja, sier vi da. Og håper på det beste frem til høsten :)


2 kommentarer:

Ragnhild sa...

Hei, ser du har fått det me siden til :D Den var jo kjempe søt da :D

Da regner jeg med at det er greit? :P
Men hvordan får jeg 3 kolonner sånn som amiel har? Vet du det? :P

Meg sa...

Ja fikk det til ;)

Deeet er ikke jeg helt sikker på :p Kanskje fjerne html på innstillinger > html og legge inn den til bakgrunnen du vil ha? Sånn istede for å legge html inn i sideoppsettet om du skjønner :p

Disse følger bloggen min