onsdag 2. september 2009

Dag #2 i barnehagen.





Idag dro vi til barnehagen kl.8, siden vi fikk skyss av pappaen til Daniel (og det regner sånn jo!). Der fikk Daniel spist frokost og lekt seg vettu. Dag 2 så er det meningen at mødrene skal være der bare litt av dagen (så lenge det går bra vel og merke). Så jeg var der i ca. 2 timer før jeg til slutt dro, da gjengen skulle ut i regnværet og leke seg...

"Ja-ok, bare dra du mamma!" Så løper han i vei..

Daniel hadde jo nesten ikke tid til å si hade til mamma'n sin en gang jo! [snufse litt].. Måtte nærmest løpe etter ham for å få en hade-klem. Huff, dette her er jammen ikke bra for mammahjertet, hehe. For å si det sånn, det var værst for mamma'n å dra, enn for ham som skulle være igjen i barnehagen. Hadde aldri trodd det skulle bli vanskelig å sette ham igjen der - selv om jeg er vant til at han er borte noen ganger når mamma eller pappa passer ham.. Sukk.

Synes du det var/er vanskelig å "gå fra" barnet i barnehagen?

Eller synes du bare det de første gangene kanskje?

4 kommentarer:

Trude sa...

Nå går ikke barna i barnehage da, men - kan forestille meg at det er vanskelig å gå fra barnet i barnehagen den første tiden :) Er jo en tilvenning for både mor og barn :)

Meg sa...

Ja, det var faktisk litt tungt å gå fra ham der, selv om han faktisk hadde det så kjekt at han nesten ikke hadde tid å si hadebra en gang.. Hehe. Går seg vel til etterhvert ja :)

Elisabeth sa...

Jeg syns det var tungt i starten, for Althea var knapt et år når hun begynte. Men nå går det for det meste bra. Men enkelte dager er det tyngre, hvis hun har en "mammadalt-dag" og bare vil kose med meg. Da er det vondt i hjertet å gå fra henne!
Men de fleste dagene går det veldig bra! Hun koser seg jo sånn med de andre barna!

Fin blogg du har, forresten:)

Meg sa...

Ja, det skjønner jeg godt. Daniel er jo 1,5 år nå, og han koser jo seg sånn i barnehagen, så det er jo ingen problem igrunn. Er bare mamma'n som ikke helt er vant til å overlate han til "fremmede" en hel dag. (Er da heller ikke vant til å være borte fra ham en hel dag). Meeeen det går nok bra tenker jeg :)

Tusen takk! :)

Disse følger bloggen min