søndag 29. november 2009

Det er tid for advent.


.. Og jeg beklager lite blogginnlegg i det siste, men minnebrikken på kameraet er gåent og jeg har ikke fått surra meg til å kjøpe nytt helt ennå, og med lite bilder blir det lite blogging (iallefall med meg).

Idag er det jo som alle vet første søndag i advent og vi har kosa oss. Vi sov over hos svigers siden jeg og typen var på julebord i går/natt og besteforeldrene stilte som barnevakt denne gang. Jeg sto opp kl. 10 og så på tv, spiste frokost og babla litt med svigers en stund før Fehim sto opp. I halv to tiden pakket jeg tingene mine og Daniel's, så kjørte Fehim oss hjem. Jeg hadde nemlig mye jeg skulle få unnagjort før fakkeltoget starta i halv 5 tiden. Henge opp julegardiner, julestjerner, julestaker, rydde litt og spise middag borte hos mamma..

Fehim skal overnatte her i natt, siden han ble med på fakkeltoget idag, som er en skikkelig koselig juletradisjon her i bygda hvor folk går i tog i gaten med hver sin fakkel i hånda, bortover til parken. Der spiller korpset julemusikk og julegrana blir tent :) Etterpå går noen til offentlig fest med kaker osv på bedehuset, mens noen (inkl. oss) går hjem og tar "festen" der. Mamma ble med bort igjen, og vi laga gløgg og spiste pepperkaker, mandariner og litt julesjokolade. Daniel fikk sett barnetv og etterpå satte vi på årets første julefilm, som i år ble "Den magiske julaften" fra 1985. Den hadde jeg ikke sett før heller, så det passa igrunn bra.

Det kom forresten mye snø i natt, så når vi kom hjem så var det kvitt både på bakken og i alle trærne! Det passa jo perfekt at årets første "julesnø" kom til første søndag i advent. Det var kjekt synes jeg. Daniel ble jo veldig fascinert av denne hvite snøen på bakken ihvertfall. Når vi kom hjem så hadde han store øyne da han så all snøen, så jeg tipper han kommer til å ha det kjekt i barnehagen de neste dagene ja.. Jeg håper snøen holder seg til over nyttår, og at det ikke kommer noe sludd og regn [det hater jeg.]

0 kommentarer:

Disse følger bloggen min