onsdag 14. april 2010

Da var vi hjemme og middagen inntatt.

Da er jeg hjemme fra jobb og Daniel hjemme fra barnehagen. Fehim er på jobb og skrur bil, så han kommer vel ikke helt ennå. Jeg laga egen-oppfunnet middagsrett idag, nemlig Kylling-Bretagne gryte. Vil dere ha oppskriften kanskje? Jeg har ikke bilder av retten helt ennå..

Kylling-Bretagne gryte (4 pers)
1 hel grillet kylling
2 pk Bretagne-saus
50 g smør
4 dl melk
3 dl vann
3 dl hurtigris (og vann til koking)

Slik gjør du:
Ta av skinnet på kyllingen og ta av alt kjøttet som er på den. Hiv ben-restene og kutt (eller riv) kyllingkjøttet i små biter. Når du har gjort det, kan du sette på vannet til risen i en liten panne. Jeg har brukt hurtigris. Smelt 50g smør i en kasserolle og lag begge sauspakkene som anvist på pakken. Bruk visp. Når du har laget ferdig sausen blander du den ferdig kuttede kyllingen i. Når risen er ferdig, blander du den også i samme kasserollen som resten. Vips, så har du Kylling-Bretagne-gryte! Om du vil ha gryten litt tjukkere, lager du bare litt mer ris enn jeg har gjort.

Bon apetit..

0 kommentarer:

Disse følger bloggen min