mandag 16. november 2009

Mandag - nå starter det!



Jeg har bestemt meg for at idag er dagen - fra nå av skal jeg leve sunt, og alle mine overflødige kiloer skal bort (atter en gang). De første ukene er verst, det vet jeg godt, for jeg har vært igjennom dette før, dessverre. Men etter det så skal det nok gå bra :)

Min "diett" lyder sånn
  1. Ingen godteri eller brus i ukedagene. Kun Lørdager.
  2. Mindre porsjoner til middag og til andre måltider.
  3. Drikk kun vann eller melk. En kaffekopp i ny og ne gjør ingenting.
  4. Tren iallefall litt, gå turer eller andre treningsøkter.

Med denne "dietten" gikk jeg ned 20 kg i 10'ende klasse, så ja det funker. De første ukene må man bare bite sammen tenna og være skikkelig streng med seg selv. Det er den vanskeligste biten. Etter de 2 første ukene så har magesekken krympa og du blir fortere mett, derifra går det igrunn greit :) Det er igrunn bare å lære å kontrollere seg selv. (Og det er vanskelig det!)

Jeg har laga meg en weight-loss ticker nederst på bloggen hvor jeg kan oppdatere og følge med hvor langt jeg er i fra målet mitt (som er 65kg).

Noen som vil joine meg i kampen mot kiloene?

11 kommentarer:

ninabakke sa...

Lykke til :)

Meg sa...

Tusen takk :)

Kristine sa...

Det kan vere lurt å ta seg en kaffikopp før trening, da øker forbrenningen :)

Alena sa...

Lykke til!!!

Jeg skulla gjerne ha joina deg, men har ikke helt viljen enda.

janevel sa...

Første gangen jeg er innom bloggen din. Kjempefin blogg! :)
Selv har jeg gått ned 20 kilo nå, men har fortsatt igjen 10 kilo til mitt endelige mål. Som er det samme som ditt; 65 kilo :D
Dette klarer du!

Meg sa...

Tusen takk alle sammen! Jeg håper og tror at jeg skal klare dette :) Det må alvorlig skjerpings til altså! Men ja, jeg SKAL ned igjen på 65kg, minst! Før jeg ble gravid var jeg 60kg (og fornøyd!). *Tvi-tvi*

Annette sa...

Du høyres flink ut! Liker at du ikkje har ein sånn diett der du ikkje kan ete nokonting! Trening er jo uansett bra for kropp og sjel :)

SandraM sa...

Jeg joiner ;D

Meg sa...

Goood ;D

Trude//vaskekost sa...

Jeg er med veit du!:D

Meg sa...

Det er bra vettu :D

Disse følger bloggen min