torsdag 12. november 2009

Jeg savner meg.



Jeg savner meg, og den litt tynnere figuren min.. Jeg synes det er flaut, men jeg er faktisk feitere nå enn jeg var når jeg var gravid (om du ser bort fra kula på magen), og rett etter fødselen.. Blir igrunn litt "deprimert" av tanken.. Men jeg kan vel takke meg selv og latskapen min. Jeg må skjerpe meg rett og slett. Før jeg ble gravid var jeg igrunn fornøyd med kroppen min, etter mange mnd slanking (ikke trening, men sunnere mat). Jeg gikk ned 20 kg og veide da 60 kg. Jeg var ihvertfall fornøyd, og ikke flau over kroppen min på den tiden. Så ble jeg gravid, og gikk først ned 2 kg, og deretter gikk jeg opp 18 kg frem til fødselen, og ned igjen 13kg dagene etter fødselen. Jeg var ikke direkte tjukk da heller, når jeg ser på meg selv nå. Jeg har jo fint klart å gått opp igjen alle kiloene jeg en gang slanket bort.. Og da er det på an igjen.. Jeg må finne tilbake til den viljestyrken jeg hadde den gang, for nå trenger jeg den så inderlig. Jeg trives ikke i denne kroppen. Jeg er flau og ukomfortabel, rett og slett.
"Inside I have a skinny person just screaming to get out!"
Noen som har det på samme måte?
Hva gjør du for å holde oppe viljestyrken?

6 kommentarer:

Ragnhild sa...

Nå var jeg faktisk 2 kg tykkere da jeg ble gravid, og jeg har vært 12 kg lettere etter fdselen, men min latskap ødla alt. Jeg var faktisk nesten fornøyd da jeg amma, gikk jo ned 15 kg men nå er jeg like stor som jeg var før jeg be gravid. Jeg savner den kroppen jeg hadde når jeg var 17-18, fikk meg type når jeg ble 20 og da gikk det bare oppover :O

Så, jeg vet hva du mener og føler, syns det er deprimernde og prøve klær, spesiellt bukser, magen bare tyter ut alle veien. :(( Og føler meg veldig lite sexy.

Når det er sagt syns jeg du ser aldeles nydelig ut, du er kjempe pen <3

Jeg tror jeg skal hnge et nakenbilde av meg på kjøleskapet :P Haha, da mister man fort matlysta :D Eller kanskje ha et hot bilde som mål :P

Trude//vaskekost sa...

Nå må du gi deg, for du er vakker fremdeles. Og du er ikke tykk eller feit! Alle blir noe større etter et svangerskap, kroppen forandrer seg og vil aldri bli HELT som den var. Men jeg forstår hva du mener med egen selvfølelse. Jeg er også betydelig større enn jeg var før fødsel - og i mitt tilfelle ble jeg jo strukket i alle retninger slik at mye henger og slenger den dag i dag. Jeg må også bli flinkere til å ta meg sammen.. Spesielt med mat. Men det er jo så mye GOD USUNN OG FETENDE MAT SOM JEG BARE VIIIIIIIIIIIIIL HA!
Gjelder vel bare å bite tenna sammen og ta kontrollen over vilja, igrunn. Lettere sagt enn gjort, men ikke en umulig oppgave dersom man virkelig er motivert!
Vi kan gå sammen om å gå ned noen kilo og bruke hverandre som motivasjon:D

Meg sa...

Ragnhild: Ja ikke sant, i tillegg så er de to øverste bilda fra 1# 3mnd etter fødsel og 2# da jeg var 13 uker på vei. Før jeg ble gravid var jeg jo enda litt tynnere.. Jeg var igrunn fornøyd på rundt 62kg jeg, og vil gjerne ned igjen til minst 65 kg. Men det er jo det å ha viljestyrke til det også, den må jeg jobbe "litt" med tror jeg..

Det har jo bare gått oppover etter fødselen.. Det er ikke noe kjekt å prøve klær synes jeg, for alt som er fint synes jeg ser fælt ut på meg! Æsj..

Men takk for komplimentet anyways :) Du sier noe der! Haha :D Skulle tatt det styggeste og feiteste bildet av meg selv og hengt det opp, så kanskje jeg blir kvalm og ikke spiser :P Hahaa.. Nei ugg :P

Meg sa...

Trude: Vel, jeg føler meg ikke så vakker egentlig.. Føler meg som en boms til tider. Men takk for komplimentet søta, og right back at'cha med den gitt :) Og jeg vet jo at det er en selvfølge at kroppen forandrer seg etter et svangerskap, men sannheten er jo at jeg var betydelig mye slankere etter fødselen enn jeg er nå. Og DET gjør meg deprimert. Jeg liker ikke å være tjukk jeg :P Haha. Men ja, det er min egen feil - takket være latskap og altfor god usunn mat. Jeg skal skjerpe meeeeeeeg! Jeg MÅÅÅ skjerpe meg.

JA, la oss gjøre det! Bit tenna sammen nå Trude! :D Vi starter på mandag, okei? :D

1. Ingen godteri eller brus i ukedagene. Kun Lørdag (ikke søndag)

2. Spis mindre porsjoner med middag, og f.eks 1 brødskive istedefor 2 til frokost og kvelds.

3. Ingen usunn småspising imellom måltidene, om du MÅ ha noe å tygge på, spis frukt :P

4. Drikk kun vann eller melk. Kaffi går også til tider, men ikke for ofte.

Denne "dietten" funker, jeg gikk ned 20 kg (på 8mnd) da jeg gikk i 10'ende med å gjøre dette. Første 1-2 ukene er verst, for det er da du VIRKELIG må bite tennene sammen og kontrollere deg selv, til og med når det er favorittmiddagen på bordet :P

Anonym sa...

Eg har også lagt på meg MEIR etter graviditeten! Er sikkelig iriterande!

Men var jo ikkje gale med deg då!:)

Klem www.familienleiteosdal.blogg.no

Ingrid Lovise sa...

Hiver meg gjerne med på slanking. Må bare få ut baby først :p Er livredd for å ikke gå ned alle kiloene jeg la på meg !

Disse følger bloggen min