søndag 8. november 2009

Nye ord fra barnemunn.


Tenkte jeg skulle lage en liste over alle orda som Daniel sier nå,
han blir 2 år om 3 måneder (det er SYKT det, hvor har tiden blitt av?)


  • Hei, hallo og hade
  • Mamma og pappa
  • Mommo (mormor)
  • Tahtte (tante)
  • Tuttn (smokken)
  • Dida (bestefar, bosnisk)
  • Nana (bestemor, bosnisk)
  • Ja, nei, jaja, neinei
  • Kos
  • Sjå
  • Der
  • Datt ned (fallt ned)
  • Lahpe (lampe)
  • Bihde (bilde)
  • Ej (jeg)
  • Ball
  • Bil
  • Brom brom
  • Koppn (koppen)
  • Lalle (legge seg)
  • Atta (Natta)
  • Sliten
  • Bleie
  • Kake
  • Nam nam, nom nom
  • Flink
  • Fin
  • Tv
  • Tut tut
  • Atn (vatn, vann)
  • Kattn, pusn (Katt, pus)
  • Voffa (hunden)
  • syhkle (sykle)
  • Fona (telefon)
  • Aua (som i: vondt)
  • Bade
  • Æsja, isja (ekkelt)

Og ellers:

  • Går selv
  • Springer
  • Klatrer
  • Vasker henda sine
  • Spiser selv
  • Danser
  • Synger

Ja og sikkert mange flere ting, som jeg ikke kommer på i farta!

Flinke gutten min!

0 kommentarer:

Disse følger bloggen min