fredag 8. januar 2010

Hei til dere, og godt nyttår!




Som dere har merka så har jeg hatt meg en ekstra lang juleferie/nyttårsferie fra bloggen her for å kose meg mest mulig sammen med gutten (e) mine i jula. Men nå satser jeg på at jeg er back in business! Skal prøve iallefall.

Nyttårsfeiringa/kvelden ble med bestemoren min i år, mens nyttårsmiddagen endte opp med mormoren og morfaren min der vi spiste kalkun m.godt tilbehør. Du verden så mye god mat man får i jula altså! Det er jo både opptur - også nedtur igjen når man i Januar stiger på vekta og kiloene har merkbart hoppa oppover. Er man veldig heldig slipper man kiloer i flertall, og har holdt seg kanskje til en kilo. Jeg for min del tør ikke å sjekke en gang, men regner med det har gått i pluss, i stedefor minus.

Men ey! Nyttårsforsettet mitt i år ble altså: Leve et nytt og sunnere liv! Og så langt har det funka veldig bra synes jeg. Gått ned i vekt har jeg vel ikke helt ennå etter jula, men det kommer vel etterhvert det også. Jeg har den siste uka levd på Multikrisp knekkebrød m. greddost til frokost og lunsj og innimellom til kvelds også. Utenom det så har jeg spist middag såklart, og for ikke å glemme den gode Skyr yoghurten som jeg liker å spise til mellommåltider (1-2 om dagen). Brus og godteri er bannlyst frem til lørdag. Da blir det frukt istedefor, sunt og godt! Men det liker vi vettu. Motivasjonen er her, og jeg føler det skal gå rette veien denne gangen.

Nå er det Fredag, og jeg har overlevd så langt. Fristelser har det vært, men med ny motivasjon til stede så har jeg overvunnet de alle, noe jeg er stolt av. Det er ikke bare-bare nemlig! I helgen nå blir det jobbing, skulle jo egentlig på jobb i dag også, men har ikke vært helt pigg idag, så da ble jeg hjemme. Satser på at jeg er bedre i morgen, og da blir det jobb + kos med guttene mine. Søndag, vel hvem vet hva den bringer. Tar den som den kommer. Har jo noe vin, så lurer jo litt på å høre om noen vil komme over på vin og noe god mat.. Vi får se! Ellers så kan jeg jo nevne at jeg om min kjære snart blir SAMBOERE! Åh du verden så jeg gleeeder meeeeeg! :D

Hva er ditt nyttårsforsett til 2010?
For nå, ha det godt alle sammen - så blogges vi!

2 kommentarer:

siljemvassvik sa...

Næh,så koslig at dere skal flytte sammen da!:D gratulerer så mye!:D

Meg sa...

Takk! Ja det blir kjempekoslig! Gleder meg mye :D Hadde jo gjort det lenge før hadde det ikke vært for den teite økonomien sin del :P Men nå orker vi ikke å vente lenger, og typen får fagbrev til sommeren, så da tenkte vi at det passa bra nå :D

Disse følger bloggen min