søndag 24. januar 2010

Viruset har kommet i hus.

Den omtalte virussyken har da altså slått til her i huset også. Lillegutt har fått omgangssyke + diare (eller spysjuka og rennesjetå som vi kaller det) stakkar.. Mamma passa ham i går når jeg var på jobb, også ville hun igrunn ha ham over natten, men da jeg var ferdig på jobb fikk jeg telefon om at han hadde feber og spydde, så vi måtte komme å hente ham (hun hadde ikke så mye skifteklær liggende nemlig). Så da var det avgårde å hente ham hjem.

Bada ham når vi kom hjem og prøvde å få i ham ett eller annet av mat, men når han satt på fanget mitt og Fehim ga ham en hvetebolle rakk ikke han å ta en bit av bollen engang før han spydde utover hele meg, seg selv og delvis sofaen. Stakkar lille gullet mitt. Ikke gråter han heller, han er så god den gutten. Fikk ihvertfall på ham rene klær og fikk i ham noe drikke, så la vi ham. Våkna to ganger i natt og spydde. Første gangen tror jeg han svelgte det meste igjen stakkar. Kom ikke noe i senga heldigvis, for jeg rakk å holde en håndduk under haken hans. Når vi sto opp i 9 tiden tenkte jeg å dusje lillegutt, og da jeg skulle ta av ham bleia så jeg at han hadde hatt diare i natt og var blitt sår på rumpa. Han ble sint og jeg fikk IKKE røre rumpa hans, ble nesten på gråten for jeg syntes så synd i ham. Jeg hadde ham med meg inn i dusjen for å få vaska rumpa hans skikkelig, men han gråt fortsatt. Kan tenke meg det svei på rumpa.. Han roa seg etterhvert, og vi tulla litt før jeg kledde på ham igjen og smurte rumpa godt med sinksalve. Tror det gjorde godt. På det tidspunktet hadde han 39 i feber, men den har vært oppe i 40 idag.. Fikk besøk av svigers og tante Edita også, de var advart altså. Men de valgte å komme allikevel, så don't blame me hvis dere får omgangssyken altså! Hehe. Men det var jo koselig med besøk. Daniel har savna tante vettu.

Nå ligger han på sofaen med feber og sover. Ikke mye han har spist idag, et par ritz kjeks bare. Har heldigvis fått i ham drikke. Er vel ikke mange dagene før jeg og samboeren også får det nå nei.
Flere som har fått syken i hus?

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Jepp, her ble Nicholas dårlig i går morres, og alt som gikk ned, kom opp så da var det bare å sulte han litt for at magen skulle roe seg ned... Men heldigiv så varer det ikke så lenge da og de små henter seg inn så raskt og da kan man overleve det til en viss grad :P

Trude/Tjude/Vaskekost sa...

Huffa meg. Her har vi det samme i hus. Theo har feber og spyr som bare det stakkars! Er helt fortvilende å være mamma og ikke kunne gjøre noe bedre når de er syke. Men heldigvis er denne sykdommen kortvarig, selvom den er helt ekstrem mens den står på!

Meg sa...

SV: Charlotte: Uff, er ikke noe kjekt å se på "babyen" sin spy og ha det vondt rett og slett. Daniel er jo heelt slapp. Håper da det ikke varer så lenge..

SV: Trude: Off, stakkar lille! Det er helt forferdelig er det, er jo ikke mye man kan gjøre annet enn å synes synd i de og pleie de på best mulig måte, spy gjør de jo uansett stakkars! Daniel er heelt slått ut. Han har faktisk aldri hatt skikkelig omgangssyke før, men nå fikk han både i sekk og pose med oppkast, feber og diare i tillegg. Skal ikke være greit å være liten og syk nei.

Ragnhild sa...

Masse god bedring. <3

Meg sa...

Tusen takk :) Han har blitt mye bedre idag, spist mer og har mer energi. Slutt på oppkastet også, så nå har han bare diare og litt feber :) Håper på at han blir helt frisk iløpet av morgendagen :)

Disse følger bloggen min