mandag 25. januar 2010

Enda en dag hjemme med mamsen og lillegutt.


Hei igjen dere! Sitter her i morgenkåpa ennå og ser på gutten min som sover søtt i senga si. Stakkaren har ikke sovet så mye i natt pga oppkast og diare, så jeg har pleia ham i hele natt, skifta bleier og smurt rumpa, passa på ham når han har kasta opp, skifta bodyer, skifta håndduker i senga, fått i ham drikke osv. Sånn er det altså å være mamma til en syk liten gutt! Feberen var oppe på 39,6 idag tidlig når vi sto opp, så han fikk seg ren bleie og en stikkpille. Så har han kosa seg på fanget til mamma'n sin en god stund før han fikk sove litt i senga si. Sist jeg målte feberen nå så var den på 38,8, så den har heldigvis sunket litt. Mat vil han ikke ha, verken det ene eller det andre, men morfaren skulle på butikken nå og kjøpe noe frukt og sånn som han kanskje kan klare å få i seg. Bedre enn ingenting ihvertfall! Så kommer mamma med flere bleier etterpå, siden det begynner å bli tomt etter natten og gårsdagens diare-bleier. Det blir plutselig mange flere bleier å skifte da gitt! Stakkaren har jo blitt så sår på rompa pga diareen. Noe som minte meg på at jeg må ringe mamma å be henne kjøpe med seg en ny tube med sinksalve! Viktig viktig.. Tante Edita klarer ikke å holde seg unna vettu, så hun kommer senere idag også en tur. Men jeg skjønner jo det, hun skal bare være her til onsdag før hun reiser videre til tantebarna i Tr.Heim et par dager og deretter hjem til Sandvika. Får håpe hun ikke får omgangssyken når hun skal dit da..
Så, hva har du gjort på i helga da?

3 kommentarer:

Aimée sa...

Uff, stakkars liten! God bedring.

charlotte sa...

Fysjameg, fortsatt god bedring til lillingen!!

Utrolig koselig bilde av dere forresten <3

Meg sa...

Tusen takk! Han er litt bedre idag, tror nok han er kvitt spyinga, så da var det bare diareen igjen. Har fått i seg litt mer mat idag og ser med en gang at han har fått litt mer energi igjen! :)

Disse følger bloggen min