søndag 5. september 2010

Banana Cupcakes..

Tenkte jeg skulle gi dere oppskriften til disse nydelige bananmuffinsene, selv har jeg oppskriften fra min mor - og egentlig er det oppskrift på banankake. Har tatt med 1dl ekstra mel til oppskriften her, men om du har i 1dl mindre mel så er oppskriften nok til en hærlig kake på 24cm i diameter. Om du velger å lage en hel kake skal den stå på 225 grader i 30 min ca.


Du trenger
3 egg og 3 dl sukker som piskes til eggedosis
2 moste bananer
1 1/2 dl margarin (smeltet)
8 ss melk
5 1/2 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
1 ts natron
2 ts bakepulver
Gjerne også 100 gr melkelinser eller hakkede nøtter.
Bland alt i en bolle med mikser eller for hånd. Jeg bruker alltid å ta i bakepulveret til slutt, for muffinsene blir gjerne større om du ikke rører så mye etter bakepulveret er hatt i. Oppskriften skal være nok til rundt 25 muffins, pluss/minus - avhengig av hvor mye røre du heller i hver form. Muffinsene skal stekes ved 220 grader i ca 13 minutter til de er gylne på farge.


Etter en stund i ovnen ser de sånn ut! Ser de ikke gode ut?
De smaker i hvertfall himmelsk, det er sikkert!

1 kommentarer:

Ragnhild Elise sa...

Ser deilige ut! Kanskje ej skal prøve neste helg:)

Disse følger bloggen min